Ricky signar ut

Hej alla som följer oss!

De allra flesta har listat ut vem jag är, det var kanske inte så svårt. De flesta vet även att jag har lämnat klubben i mitt hjärta, har även lämnat landet för den delen. Jag kommer till hösten att spela för Frederikshavn och har nu bosatt mig i Danmark. Men vilket märke jag än bär på tröjan så kommer jag alltid att vara en JIKare. Ni läsare kommer att få mina referat efter de matcher jag ser och kanske även någon liveuppdatering.

Lite jag aldrig kommer att glömma efter mina 6 år i Jönköpings IK:
SM-medaljerna givetvis, SM-bronset där vi reste oss efter semifinal-förlusten och gör en kanonmatch i matchen om tredjepriset. SM-silvret, totalt uträknade av alla "experter", vi skulle få storstryk av de andra lagen och komma 4 (av fyra lag i finalspelet) men vi slår som vanligt bäst ur underläge.

DUMLESLAGET: Alla år vi spelat Dumleslaget, det kändes verkligen konstigt sist att fira påsk hemma, ingen tacobuffé på påskafton, inget jättepåskägg, inget Dalagärde och framföralt inget JIK.

Sammanhållningen: Det kan omöjligt finnas något lag som har bättre sammanhållning än oss. Från det att vi "orginal JIKare" började har vi hållt ihop ända till division 1, även om några nya kommer och några lämnar så lyckas vi hålla kvar våran sammanhållning.

Kan inte heller låta bli att nämna Jonna Ihrman, jag kan inte sätta ord på henne, hon är verkligen underbar. På gothia när hon först tar Chaddes tröja, insisterar på att det är hennes, tills hon ger med síg och kollar på ryggen, där står det Chadde. Magda går även runt och letar efter sina byxor, hon frågar Jonna säkert 4 gånger, men Jonna har inte dessa, tills vi kommer hem till skolan, och Jonna helt plötsligt hittar 2 par byxor i sin väska. Hon får oss alla att skratta när hon joggar ner med toolbagen på ryggen, skorna ihopknutna över axeln och vattenflaskan i handen.

Skulle kunna skriva hur mycket minnen som helst, men om det är någon som läser så skulle ingen orka läsa färdigt allt ändå. Vill även poängtera att bloggen inte kommer att läggas ner, förhoppningsvis tar någon anna på sig ansvaret annars kommer inläggen mer sällan bara :)

LYCKA TILL DEN HÄR SÄSONGEN TJEJER! Jag vet att ni kommer gå långt!

Vill avsluta alla med att Tacka för sex fantastiska år i JIK, och tro mig en dag så kommer jag tillbaka!



FRIDA, LOVISA, HANSEN

Älskar den här bilden.

//Ricky aka. Caroline Hansen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0