Inför JIK- Husqvarna

Idag är det derby vilket alltid är hett. JNTM har tagit sig ett snack med forwarden Josefine Ohlsson.

Hur känns det inför matchen?
Inför matchen känns det bra. Derby är ju alltid något man ser fram emot och man blir lite extra taggad. Det har skett lite ändringar i uppställningnen och det ska bli intressant att se hur det utvecklar sig.

Det har inte gått så bra inledningsvis för Husqvarna, vad krävs för at tdet ska bli en JIK-seger imorgon(läs idag)?
Det som krävs för att vi ska ta hem segern imorgon är att alla spelare kommer taggade och med inställningen att vinna. Vi måste spela vårt spel oavsett motståndarnas tempo. Husqvarna har haft en tuff start så de är nog sugna på att äntligen ta sina första poäng nu när det är derby och allt så det vill till att vi kämpar ordentligt hela matchen.

Hur tror du matchbilden kommer se ut?
Jag tror att vi kommer att föra spelet matchen igenom. Tyvärr tror jag att tempot kommer vara ganska lugnt i början då vi känner av hur motståndarna spelar. Vi kommer nog att börja med en hel del anfall men ha svårt för att få in bollen i mål, motståndarna kommer att få någon kontring som vår målis kommer att rädda. När Lyck väl startar vårt målgörande i mitten av första perioden kommer det att rulla på och vi kommer hänga bollar i motståndarnas mål med jämna mellanrum matchen igenom. Emma kommer att dra på sig en utvisning i andra perioden men vår stabila box kommer att skjöta sig utämärkt och inte släppa in någon boll. Husqvarna kommer att få in ett, kanske två, turmål i mitten/slutet av matchen. Vi kommer att göra en sisådär tio mål.

Det är hemmamatch, spelar publiken någon roll?
Hemmamatch är alltid gött! Publiken spelat roll ja. Publikmässigt hade det nog dock inte spelat någon större roll om matchen utspelade sig hemma eller borta då båda lagen kommer härifrån området. Men ja, man blir mycket mer taggad när det är mycket publik, särskilt när det är hemmapublik.

Du själv har hängt 4 kassar än så länge, blir det någon imorgon?
Jadu vi får väl se hur matchen utvecklar sig och om det blir några mål för min del. Jag känner i alla fall att det är dags för mig att spräcka nollan för antal assister och öka på mina poäng via den vägen.

Tror du att det är någon som kommer läsa den här intervjuen?
Hur många som kommer att läsa den här intervjun? Det blir väl du, jag, jacobsson, linda och kanske lyck i bästa fall. Jag ska även se till så att Georgsson spanar in den!

Det ryktas om att du tycker om choklad, hur många gram blir det en matchdag?
Ja, det stämmer, jag älskar choklad! Köpte en ny 200 g marabou nonstop tidigare idag och nu ikväll fick jag även den nya vinter-sorten som har kommit ut av min kära rumskamrat. Detta innebär att jag känner mig lugn inför matchen, jag kommer att få i mig tillräckligt med choklad för att min kropp ska vara i toppform inför morgondagens match. Under hela dagen blir det nog ca 350 g, hälften innan och hälften efter matchen.

Avslutningsvis, hur tror du matchen slutar?
Matchen slutar 11-2 och Georgsson gör sista målet.

FEM SNABBA

Choklad eller McDonalds (omöjligt att välja)
Disney Channel eller Discovery Channel
Gossip Girls eller Scrubs
Bryta tånageln eller Ögonfrans i ögat
Falla från himmelen
eller fastna i kvicksand





Allas våran Josefine Ohlsson #9

//Ricky

Kommentarer
Postat av: josse

Vadå de e klart alla i hela Jönköping kommer att läsa den här intervjun ;D

2009-10-27 @ 15:50:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0